Programovanie v Exceli - faktúry, dodacie listy

Makrá, VBA kód - príklady, kúsky kódu

Programovanie v Exceli - faktúry, dodacie listy

Poslaťod Palo-admin » 30.07.2009, 13:37

putzig píše:Mám trošku komplexnejší problém. Chcel by som v Exceli vytvoriť niečo ako univerzálnu tabuľku, ktorá bude fungovať ako východisková tabuľka pre ďalšie - konkrétne pre Tabuľku Dodací list a Tabuľku faktúra. V tej univerzálnej tabuľke budú uvedené všetky potrebné údaje k žiadaným položkám - konkrétne pozícia, číslo artiklu, názov, pracovný krok uskutočnený na artikly, počet, merná jednotka, cena za jednotku, celk. cena, hmotnosti a pod... Z tejto tabuľky sa automaticky potom budú ťahať jednotlivé údaje do tabuľky Dodací list a Faktúra, t.j. do dodacieho listu sa vyberie len artikel, číslo, množstvo, hmotnosť...do Faktúry okrem iného cena, pracovné kroky, kt. chcem faktúrovať a pod. To znamená, že ak bude v univerzálnej tabuľke pri jednom artikly, okrem jeho názvu uvedených viac pracovných krokov, tak do Dodacieho listu sa uvedie len názov a množštvo... ale do Faktúry sa uvedú aj tie prac. kroky, pokiaľ ich chceme faktúrovať...Je vôbec možné niečo také v Exceli naprogramovať? Ďakujem za každý nápad.


Dať sa to dá i v Exceli (aj keď Access je na to vhodnejší).
Vyskúšaj aplikáciu Euro-FAKTÚRY, popis i download na http://pc-prog.sk/

Jednoduchý prenos predvyplneného textu môžeš vyskúšať na liste FAKTURA
Predvyplnené texty nájdeš na liste Nastavenia (FaPolozky)

Kompletný prenos z číselníka e-Faktury_Ciselniky.xls (vrátane kódov, popisov, cien ...) bol vytvorený pre list KALKULÁCIA.
V demo je kód odblokovaný, ale dá sa kedykoľvek uvolniť.

Palo
Palo-admin
Administrátor stránky
 
Príspevky: 473
Registrovaný: 18.07.2008, 16:43
Udelené poďakovania: 6 krát
Prijaté poďakovania: 63 krát

Re: Programovanie v Exceli - faktúry, dodacie listy

Poslaťod Petov » 11.08.2009, 09:23

No to je síce pekné, ale ako konkrétne urobím, aby mi po zmene jednej hodnoty doplnilo údaje z číselníka.
Najlepšie tak ako máš ty, t.j. aby som mohol prenesené data následne zmeniť.
Peter
Petov
 
Príspevky: 5
Registrovaný: 10.12.2008, 14:30
Udelené poďakovania: 0 krát
Prijaté poďakovania: 0 krát

Re: Programovanie v Exceli - faktúry, dodacie listy

Poslaťod Palo-admin » 14.09.2009, 12:02

Petov píše:No to je síce pekné, ale ako konkrétne urobím, aby mi po zmene jednej hodnoty doplnilo údaje z číselníka.
Najlepšie tak ako máš ty, t.j. aby som mohol prenesené data následne zmeniť.
Peter


Ahoj Peter,
Najlepšie sa to vysvetlí na príklade. Pozri si priložený súbor "Podaci_harok_a_listok_EUR_s_makrom.xls"
1) ALT+F11 - zobrazí sa okno VBA prostredia
2) pozri si funkciu "Worksheet_Change" nad listami "Podaci_listok" alebo "Postovy_podaci_harok", resp. z nej volanú funkciu "After_Edit_Validation"

Využívajú sa tam nasledovné veci Excelu:
1) Pomenovaná oblasť (napr. "pdh_FIRMA") použitá vo funkcii "IsInRange" - kontrola, či aktuálna bunka je v rámci príslušného rozsahu
2) Funkcia na prehľadávanie číselníka - "NuchajAVratAdr"
3) Zápis nájdených hodnôt do susedných buniek od aktuálnej - OFFSET

Použitie: Ak napr. zadáš meno organizácie (tu je použitá funkčnosť Excelu "Validate - Overenie" v bunke, výber zo zoznamu), doplní ti adresu a miesto určenia

Hádam pomôže

Palo
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
Palo-admin
Administrátor stránky
 
Príspevky: 473
Registrovaný: 18.07.2008, 16:43
Udelené poďakovania: 6 krát
Prijaté poďakovania: 63 krát


Späť na MS Office VBA - Visual Basic for Applications

Kto je on-line

Užívatelia prezerajúci fórum: Žiadny registrovaný užívateľ nie je prítomný a 2 hostia

cron